MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1. TANIMLAR
1.1. İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler
karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir:
ALICI : Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan
amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek veya
tüzel kişiyi,
Aracı Taşıyıcı : Kargo, kurye firmaları/şirketleri
Bakan : Ticaret Bakanı’nı,
Bakanlık : Ticaret Bakanlığı’nı,
Hizmet : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da
yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her türlü
tüketici işleminin konusu,
Kanun : Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,
KVKK : 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
SATICI : Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya
mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal
sunanın adına ya da hesabına hareket eden ve
Sözleşme’nin 2. maddesinde bilgileri bulunan gerçek
ve/veya tüzel kişiyi,
Site : https://stellium.tr/ adlı İnternet Sitesi
Sipariş Veren : Bir mal veya hizmeti https://www.stellium.tr/ adlı
internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden talep
eden gerçek veya tüzel kişiyi,
Sözleşme : SATICI ve ALICI arasında akdedilen işbu Sözleşme’yi,
Taraflar : SATICI ve ALICI’yı,
TÜKETİCİ : Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden
gerçek veya tüzel kişiyi,
1Ürün veya Ürünler : Alışverişe konu olan taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı
taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak
üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her
türlü ürünleri,
Veri Sorumlusu : Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını
belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve
yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,
Yönetmelik : Mesafeli SözleşmelerYönetmeliği’ni ifade eder.
2. TARAFLAR
2.1.SATICI
Unvanı Eva Organik İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi
Adres Yüzüncü Yıl Mah. 85112 Sk. No: 26 Çukurova/Adana
Telefon (0322) 911 00 11
İnternet Sitesi https://stellium.tr/
E-Posta info@stellium.tr
Ticaret Odası Adana Ticaret Odası
MERSİS No 0381099095600001
Ticaret Sicil No 88986
2.2.ALICI
Adı/Soyadı
Adresi
Firma Unvanı
Fatura Adresi
Telefon
Eposta Adresi
SATICI'nın mensubu olduğu Meslek Odası (ATO-Adana Ticaret Odası) ve ATO'nun
meslek ile ilgili öngördüğü davranış kuralları bilgisinin edinebileceği elektronik iletişim
bilgileri (Telefon: 0850 346 0101, www.adanato.org.tr)
23. SÖZLEŞMENİN KONUSU
3.1.İşbu Sözleşme 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Yönetmelik’e uygun olarak düzenlenmiştir. Taraflar işbu Sözleşme
kapsamında 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını
bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler.
3.2.İşbu Sözleşmenin konusunu gerçek veya tüzel kişi ALICI'nın, SATICI’ya ait Site’de,
Mal/Hizmet satışa sunan SATICI'ya ait Mal/Hizmetin satın alınmasına yönelik
elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip Mal/Hizmetin
satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun,
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri gereğince Taraflar’ın hak ve
yükümlülüklerinin belirlenmesi oluşturur.
3.3.Mevzuat uyarınca aşağıdaki hizmet ve ürün satışları işbu Sözleşme’nin kapsamında
değildir.
a. Finansal hizmetler,
b. Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar,
c. Halka açık telefon vasıtasıyla telekomünikasyon operatörleriyle bu telefonun
kullanımı,
d. Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler,
e. Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu, devri veya
kazanımı,
f. Konut kiralama,
g. Paket turlar,
h. Devre mülk, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya
değişimi,
i. Yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli
teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesi,
j. Yolcu taşıma hizmetleri,
k. l. Malların montaj, bakım ve onarımı,
Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya da hasta bakımı gibi ailelerin ve kişilerin
desteklenmesine yönelik sosyal hizmetler.
3m. Kısa mesaj aracılığıyla kurulan ve eş zamanlı olarak tamamen ifa edilen
abonelik içermeyen katma değerli elektronik haberleşme Hizmetleri ile
23/6/1983 tarihli ve 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu kapsamındaki bağışlar
ve kamu kurumlarınca sunulan katma değerli elektronik haberleşme hizmetleri.
3.4.İşbu sözleşmenin konusu, TÜKETİCİ’nin https://stellium.tr/ internet
sitesinden, elektronik ortamda siparişini verdiği aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı
belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanmasıdır. Bu hizmet perakende satış içindir. Toptan satış amaçlı siparişlerin Ön
Bilgilendirme Formu ve/veya Mesafeli Satış Sözleşmesi kurulmuş olsa bile, SATICI,
söz konusu siparişi iptal ederek teslim etmeme hakkını saklı tutar. Siparişin bu nedenle
iptal edilmesi hâlinde, TÜKETİCİ’ye ürünlerin bedeli işbu sözleşmedeki unsurlar
doğrultusunda SATICI tarafından iade edilir. Tacirler ile yapılan satış işlemleri için
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat geçerli değildir, Türk Ticaret
Kanunu ve ilgili mevzuat uygulanacaktır.
3.5.SATICI’nın internet sitesinde bulunan ürünler ile ilgili taahhütleri, stok, tedarik süreci
ile sınırlı olup, aşağıda yer alan hususların gerçekleşmesi hâlinde sipariş iptali ve bedel
iadesi gerçekleşecektir. SATICI stoklarında bulunduğu sürece internet sitesinde
belirtilen fiyat ve özelliklerdeki satışa arz edilmiş ürünü tedarik etmeyi taahhüt
etmektedir.
3.6.Ancak Sistem ya da internette oluşacak gecikmeler ya da Müşteri’nin alışveriş yapması
aşamalarında ortaya çıkacak gecikme ve sair aksaklıklar ile mükerrer sipariş ya da son
kalan stok ürünün farklı müşteriler tarafından aynı anda sipariş edilmesi veya stok
ürünlerde meydana gelebilecek zayi ve benzeri gönderimi, ekonomik değeri etkileyen
hâller veya stokta görünen ürünlerin sipariş sonrasında Tüketici’ye gönderilmesi
öncesinde yapılan son muayenelerinde ayıp ya da benzeri ürünün Tüketici’ye
gönderimini etkileyen haller veya yasal mevzuata aykırılık ve benzeri nedenler ile
ürünün gönderilmesinin mümkün olamaması gibi hâllerin ortaya çıkması ve sair
SATICI’dan kaynaklanmayan sebeplerle stok ile ilgili ortaya çıkacak hatalar ya da
ürünün temin/teslim edilmemesi hallerinden herhangi birinin gerçekleşmesi durumunda
Tüketici’ye bilgi verilerek sipariş iptal edilmek zorunda kalınacaktır. İşbu sebeplerle
siparişin teslim edilmemesinden SATICI, sorumlu olmayacak, bu hususta herhangi bir
yükümlülük altına sokulamayacak, sipariş bedelinin iptal ve iadesi dışında
TÜKETİCİ’ye ekstra bir ayrıcalık sağlanmayacaktır.
43.7.TÜKETİCİ, Ön Bilgilendirme Formu ile sözleşme kurulmadan önce bilgilendirildiğini
ve Ön Bilgilendirme Formu’nda yer alan sözleşme bilgisi, sipariş bilgisi, satıcı bilgisi,
teslim adresi, cayma hakkı, cayma hakkının kullanılmasının şartları, taşıma bedeli iadesi
hâlinde TÜKETİCİ’nin sorumluluğuna ilişkin düzenlemeleri okumuş ve anlamıştır.
4. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMATA İLİŞKİN BİLGİLER
4.1.SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN VE ÖDEME
4.1.1. Satıcı Bilgileri
Unvanı : Eva Organik İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi
Adresi : Yüzüncü Yıl Mah. 85112 Sk. No: 26 Çukurova/Adana
Mersis : 0381099095600001
Telefon : (0322) 911 00 11
Satıcı E-posta : info@stellium.tr
4.1.2. Alıcı Bilgileri
Teslim Edilecek Kişi :
Teslimat Adresi :
Telefon :
Faks :
E-posta/Kullanıcı
Adı
:
4.1.3. Sipariş Bilgileri, Ürün Bilgisi ve Sipariş Tutarı
Ürün Açıklaması Adet Peşin Fiyatı Ara Toplam (KDV Dahil)
Ürün
Kargo Tutarı -
Toplam
Sipariş Tarihi
Teslim Şekli Alıcıya Teslim
54.1.4. Fatura Bilgileri
Adı/Soyadı/Ticari Unvanı :
Vergi Dairesi ve Vergi
Kimlik Numarası
:
Adres :
Telefon :
Faks :
E-posta/Kullanıcı Adı :
Fatura Teslim : Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine siparişle
birlikte teslim edilecektir.
İşbu sözleşme konusu Ürün Nitelikleri ve Teslim/Kargo Masrafları Mal/Ürün veya
Hizmetin; Türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi, Adedi, Satış Bedeli, Ödeme Şekli,
Teslim Adresi, Teslimat Şekli ve Teslimat(kargo) ücreti ile sair ürün nitelikleri, aşağıda
belirtildiği gibidir. Ürün açıklamasında açık bir şekilde, Müşteri, işbu şartları ve
mesafeli satış sözleşmesini onaylaması ile 27 Kasım 2014 Tarih, 29188 Sayılı Resmi
Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin Cayma
Hakkının İstisnaları Başlıklı 15. maddesinin “c ve ç” hükümleri gereği; Sözleşmeye
konu ürünün niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma
tehlikesi olan bir gıda ürünü olması; tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olan mallardan, iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun
olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde cayma hakkını kullanamayacağını kabul
eder.
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği’nin 23/1 maddesinde; “Ücretlendirmeye
tabi plastik poşetlere yıl içinde uygulanacak taban ücret, piyasa koşulları ve ilgili sektör
temsilcilerinden oluşan Ambalaj Komisyonunun önerisi dikkate alınarak Bakanlık
tarafından belirlenir ve yıl boyunca geçerliliğini korur. Plastik poşetler için Bakanlıkça
belirlenen fiyat tarifesinden farklı bir ücret uygulanamaz.” hükmü amirdir. Bu
doğrultuda TÜKETİCİ siparişinin içeriğine göre kullanılacak olan poşet miktarının
toplam tutarının kendisinden tahsil edileceğini kabul ve taahhüt eder. TÜKETİCİ,
Siparişi ile, teslim edilen ürün/ürünler arasında, ürün tartımından kaynaklanan fiyat
6farklılıklarının ödeme tutarına ayrıca yansıtılabileceğini ve bu durumda bu tutarı
SATICI’ya ödeyeceğini kabul ve beyan eder.
SATICI’dan alınan ürünlerde depozito uygulaması bulunmamaktadır. Üretici firmaların
ayrıca depozito uygulaması yapması halinde sorumluluk üretici firmaya ait olup,
SATICI sorumlu tutulamaz.
Site üzerinden verilen siparişe ait ödemenin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu
Sözleşme’nin tüm koşullarını kabul etmiş sayılacaktır. SATICI, söz konusu
Sözleşme’nin site üzerinde, ALICI tarafından okunduğuna ve kabul edildiğine dair onay
almaksızın sipariş verilememesini sağlayacak yazılım ve internet sitesi altyapı
düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
4.2. ÖDEME ŞEKLİ
4.2.1. KREDİ KARTI/BANKA KARTI İLE ÖDEME
Satıcı’nın mağazasının internet sitesi üzerinden hizmet vermesi nedeniyle Tüketici
ile Satıcı arasındaki sözleşme bedelinin ödenmesi BANKA KARTI ve KREDİ
KARTI ile ödeme şekli ile mümkündür.
Satıcı veya sağlayıcı, tüm geri ödemeleri, Yönetmeliğin 13. maddesinin üçüncü fıkrası
hükmü saklı kalmak üzere tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir
şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde
yapmak zorundadır. Platform üzerinden kurulan mesafeli sözleşmelerde satıcı veya
sağlayıcı adına bedel tahsil etmesi halinde, mal veya hizmetin tüketiciye teslim veya
ifası sonrası bedelin satıcıya veya sağlayıcıya aktarıldığı durumlar hariç olmak üzere,
aracı hizmet sağlayıcı bu yükümlülüğün yerine getirilmesinden satıcı veya sağlayıcı ile
birlikte müteselsilen sorumludur. Ödemenin kredi kartı ile yapılmış olması durumunda,
23/2/2006 tarihli ve 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu kapsamındaki
kart çıkaran kuruluşlar; satıcı, sağlayıcı veya aracı hizmet sağlayıcı tarafından aktarılan
tutarı, kendilerine ulaşmasını takiben kart hamilinin kullanılabilir limitine tek seferde
ilave etmekle yükümlüdür. Tüketicinin Bankasının ödemenin iadesini yapmaması veya
geç ödeme yapması hâlinde Satıcı’nın herhangi bir hukuki sorumluluğu
bulunmamaktadır.
Diğer yandan vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması
nedeniyle, TÜKETİCİ, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri
bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince
faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve TÜKETİCİ arasındaki kredi kartı
75. sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Ayrıca, Kredili
satış imkanının Bankalar tarafından sadece Banka Müşterisi olan TÜKETİCİ’ye
sağlanması nedeniyle, TÜKETİCİ, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili
bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri
gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve TÜKETİCİ arasındaki
Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan
ve taahhüt eder. Kredi verme ve detaylı ödeme planınızın oluşturulması Bankanız
inisiyatifindedir.
SATICI, ürün ile ilgili bilgileri, ürün bedellerini, ödeme şartlarını vade ve
taksitlendirme, teslimat ve benzeri hususları, Müşteri/Tüketici tarafından sipariş
verilmesinden sonra ya da önce değiştirme hakkına sahip olup, sipariş edilen ürüne
herhangi bir etkisi olmayacaktır. TÜKETİCİ, ticari koşullar nedeniyle ortaya çıkacak
SATICI tarafından gerçekleştirilecek, sipariş verilmeden önce veya sipariş verildikten
sonra herhangi bir nedenle yapılacak indirim ve zamlara itiraz ya da bedel iadesi ya da
kendisine ekstra bir ayrıcalık tanınması hususunda talep hakkı olmadığını, sipariş
vermeden önce ya da siparişi verdikten sonrasında ürün ile ilgili ortaya çıkacak olumlu
hususların işbu sözleşmede yer alan siparişe uygulanmasını talep edemeyeceğini,
TÜKETİCİ siparişinin sadece ait olduğu ürün ve sipariş tarihindeki şartlar kapsamında
değerlendirileceğini kabul ve taahhüt eder.
4.2.2. HAVALE/EFT YOLUYLA ÖDEME
Sözleşme, TÜKETİCİ’nin, SATICI’nın bildirdiği banka hesap bilgilerine sözleşme
bedelini EFT veya Havale yoluyla göndermesi ile kurulabilir. Sözleşme, sözleşme
bedelinin Satıcı’nın hesabına geçtiği gün kurulmuş kabul edilir. Havale ya da EFT yolu
ile yapılan ödemelerde SATICI’nın teslim borcu, ödemenin yapıldığı günden sonra
gelen ilk iş gününde başlar.
4.2.3. KAPIDA ÖDEME ŞEKLİ
Sözleşme’nin kurulması aşamasında Satıcı’nın Kapıda Ödeme Şekli ile sözleşmenin
kurulabileceğini bildirmesi hâlinde, Satıcı’nın anlaşmış olduğu Kargo firması
aracılığıyla sözleşme bedeli tahsil edilecektir. Bu durumda, TÜKETİCİ, siparişte
belirtilen sözleşme bedelini, kargo ücretini ve kargo firmasının Kapıda Ödeme Şekli
için belirlediği güncel ek hizmet bedelini ödeyeceğini kabul ve taahhüt eder.
MAL/HİZMETİN TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA YERİ VE TESLİM ŞEKLİ
5.1. TESLİM VE TAŞIMA MASRAFLARI
8Paketleme, taşıma ve teslim masrafları TÜKETİCİ tarafından karşılanmakta olup, aksi
SATICI tarafından belirtilmemiş ise ürün bedeline dahil değildir. Taşıma/teslim fiyatı
sipariş toplam tutarına, ayrı bir şekilde faturada gösterilerek eklenmektedir. Teslimat,
anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile veya SATICI tarafından belirlenen aracı taşıyıcı ile,
TÜKETİCİ’nin yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Taşıma/teslim
ücretinin ürün satış detayları ve fiyat kısmından kontrol edilmesi ve bedelin
onaylanması halinde artık bu bedelin de kabul edilmiş sayılacağının bilinmesi
gerekmektedir. Ürün bedeli ve teslimat ücretleri yukarıda belirtilmiş olup, bu belirtilen
ücret dışında TÜKETİCİ’den herhangi bir taşıma bedeli talep ve tahsil edilmeyecektir.
ANCAK; SİPARİŞ edilen ürün ile ilgili olarak, sipariş aşamasında ya da sipariş
sonrasında meydana gelebilecek yasal değişiklikler ve sair sebepler ile ortaya çıkacak
KDV artışı, ek vergilendirme, bandrol, harç tahakkuku ve sair Kamu Kurum ve
Kuruluşlarına ödenmesi/iletilmesi gerekecek bedeller ile ilgili olarak mevzuat gereği
meydana gelecek değişikliklerde, TÜKETİCİ lehine ve aleyhe olan hususların, SATICI
tarafından uygulanması zaruri olup, bunlar nedeni ile ortaya çıkabilecek ek bedellerden
TÜKETİCİ sorumlu olacaktır. Bu tür hallerde, SATICI tarafından ilgili hususların
TÜKETİCİ’ye bildirimiyle birlikte, sipariş sevk öncesi ya da sevkiyat sonrasında bu
sözleşmede ve yasal mevzuatta belirtilen İPTAL/CAYMA hakkını kullanabilecektir.
23.08.2022 Tarih, 31932 Sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 11.
Maddesinde yer alan “TÜKETİCİ, ön bilgilendirmede kararlaştırılması ve satıcının
öngördüğü taşıyıcı ile iadesinde tutarına yer verilmesi halinde teslim masraflarını
geçmemek üzere iade masrafını karşılamakla yükümlüdür. Ancak, tüketiciye teslim
edilen malın Kanunun 8. maddesi kapsamında ayıplı olması durumunda tüketici iadeye
ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Tüketicinin talep etmesi halinde iade masrafı,
kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup
edilebilir” gereği, TÜKETİCİ, sözleşmeye konu olan ürünün teslim sonrası iade
masraflarını karşılayacağını kabul eder.
5.2.TESLİM YERİ
Mal/hizmet, TÜKETİCİ’nin sipariş formunda, eğer sipariş formunda adres
belirtilmemiş ise üye olurken belirtmiş olduğu adresinde, kendisine ya da kendisi ile
birlikte ikamet eden kişilere ya da ürünün sipariş aşamasında ayrıca ismini belirtmiş
kişiye ve adrese teslim edilecektir. Teslim hususunda detaylar yukarıda 4. maddede yer
9almaktadır. TÜKETİCİ belirttiği adres bilgilerin doğru olduğunu kabul eder. Verilen
bilgiler ile TÜKETİCİ’ye ulaşılamaması durumunda SATICI’nın sorumluluğu
bulunmamaktadır ve tüm sorumluluk TÜKETİCİ’ye aittir.
Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması veya teslim yerinin kargo
teslimat sınırları dışında olması hâllerinde, Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin Satıcı
tarafından gönderilen şubesinden teslim alması gerekmektedir.
İşbu Sözleşme’ye konu olan ürün/ürünlerin homojenize gıda müstahzarları ve diyetetik
ürünlerin perakende ticareti, glüten içermeyen gıda maddeleri, sodyum içermeyen tuzlar
vb. ile besin yönünden zenginleştirilmiş sporcu gıdaları, bebek ek gıdaları vb. olması
sebebiyle ALICI’nın siparişi süresinde teslim almamasından kaynaklı ürünlerin
bozulmasından SATICI sorumlu değildir.
5.3.TAŞIMA
Ürünün taşımasını yapacak Kargo Şirketi ve Kargo takip Numarası ayrıca TÜKETİCİ
üyelik sayfasında yer alan siparişler hususundaki bölümde görülebilecek olup
TÜKETİCİ teslimat adresi dahil ilgili hususları sipariş sonrası takip ve kontrol edeceğini
beyan ve taahhüt eder. TÜKETİCİ’nin Site’ye üye olmadan alışveriş yapması hâlinde
Tüketici’ye sipariş sırasında belirttiği iletişim adreslerinin tamamına veya yalnızca
birine Kargo Takip Bilgileri iletilecektir.
Sözleşme konusu ürün, kural olarak ve normal koşullarda Türkiye Cumhuriyeti sınırları
için yasal 30 (otuz) günlük süreyi aşmamak şartı ile yerleşim yerinin uzaklığına bağlı
olarak TÜKETİCİ’ye veya gösterdiği adresteki 3. kişi veya kuruluşa teslim edilir.
TÜKETİCİ, Sitede yer alan teslimat sürelerinin tahmini süreler olduğunu kabul eder.
Ancak mal/ürün/hizmetin 30 (otuz) günlük süre içerisinde TÜKETİCİ’ye
ulaştırılamaması hâlinde TÜKETİCİ sözleşmeyi feshedebilir.
SATICI, yasal süreleri taahhüt etmekte olup aracı taşıyıcının iş, işlem ve organizasyon
sürecindeki aksaklıklar, deprem, sel, yangın, olağanüstü hâl ilan edilmesi ve sair mücbir
sebepler nedeniyle SATICI teslimat sürelerinden sorumlu tutulmaz.
Sözleşme konusu ürün, TÜKETİCİ’den başka bir kişi veya kuruluşa teslim edilecek ise
TÜKETİCİ/MÜŞTERİ, ürünün kendisine teslim edileceği 3. kişinin
adı/soyadı/unvanı/adresi gibi bilgileri eksiksiz ve yazılı olarak SATICI’ya bildirmek
zorundadır. Teslim anında TÜKETİCİ/MÜŞTERİ’nin ya da teslim alacak kişinin
adresinde bulunmaması ya da bu kişilerin ürünün teslim almaması, ürünü kabul
etmemesi durumunda dahi SATICI, edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş
olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, TÜKETİCİ/MÜŞTERİ’nin ürünü geç teslim
10almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden
SATICI sorumlu değildir. Bu sebeplerle Site’den alınan ürünün/hizmetin SATICI’ya
geri dönmesi veya taşıyıcı Kargo şirketinde kalması hâllerinde SATICI’nın
sorumluluğu doğmayacak olup TÜKETİCİ, ürün/hizmetin yeniden gönderimi, iadesi ve
neden olduğu diğer zarar ve masraflara ilişkin olarak kendisi sorumlu olacaktır.
Satıcı Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile Alıcı’ya göndermekte ve teslim etmektedir.
Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü
Kargo Şirketi’nin Satıcı tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması
gerekmektedir.
5.4.GÖZDEN GEÇİRME/MUAYENE YÜKÜMLÜLÜĞÜ/AYIP İHBARI
TÜKETİCİ, sözleşme konusu mal/ürün/hizmeti teslim almadan önce, kendisine teslimi
anında muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı, siparişe
aykırı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayarak iade edecektir. Teslim alınan
mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu, ürün ya da ambalajının hatasız olduğu kabul
edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, TÜKETİCİ’ye
aittir.
Ancak kargo ambalajında hasar olmamasına rağmen, sipariş edilen ürünlerde hasar
olduğu tespit edilmiş ise, Tüketici, 6098 Sayılı TBK m. 223 gereği ürünü gözden
geçirmek ve Satıcı’ya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici, Ürünler'i teslim aldığı anda
kontrol etmek ve gördüğü ayıpları üç (3) gün içinde Satıcı'ya bildirmekle yükümlüdür.
Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin
sözleşmeler, iade ve cayma hakkının istisnası olarak düzenlenmiş olup bu tip
ürün/mal/hizmetlerde Cayma Hakkı kullanılamamaktadır. Buna ilişkin hükümler ve
istisnalar, ilgili hükümler 6. Cayma Hakkı başlığı altında düzenlenmiştir.
6. CAYMA HAKKI
6.1.GENEL HÜKÜMLER
TÜKETİCİ’nin, siparişin oluşturulmasını takiben hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk söz
konusu olmaksızın CAYMA HAKKINI kullanması hususunda
https://www.evaorganik.com/ adresinde gerekli açıklama ve yönlendirme yapılmış olup
Tüketici bu hususları incelemiş ve sipariş aşamasında CAYMA HAKKI BİLDİRİMİNİ
okuyarak onay vermiştir.
11Homojenize gıda müstahzarları ve diyetetik ürünlerin perakende ticareti, glüten
içermeyen gıda maddeleri, sodyum içermeyen tuzlar vb. ile besin yönünden
zenginleştirilmiş sporcu gıdaları, bebek ek gıdaları vb. ürünlerde Cayma Hakkının
istisnası kapsamında olması nedeniyle Cayma Hakkı kullanılamamaktadır. Bu istisnalar
dışındaki ürünlerde, cayma hakkının kullanılması 6.1. Genel Hükümler ve 6.2. Cayma
Hakkı Süresi hükümlerine tabidir.
6.2.CAYMA HAKKI SÜRESİ
Tüketicinin Korunması Hakkında Mevzuat gereği TÜKETİCİ, Mesafeli Satış
Sözleşmesi'nden 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai
şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin
sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise
TÜKETİCİ’nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı
gün başlar. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a. Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b. Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından
belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c. Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde,
tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim
aldığı gün esas alınır.
d. Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, Alıcı’nın veya Alıcı
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
e. Birden fazla parçadan oluşan mallarda, Alıcı’nın veya Alıcı tarafından
belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
f. Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde,
Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı
gün esas alınır.
Cayma hakkının kullanılabilmesi için bu süre içinde SATICI’ya bu hakkın
kullanıldığının; İnternet sitesi veya faks veya elektronik posta veya iadeli taahhütlü
mektup ile bildirimde bulunulması ve ürünün Mesafeli Satış Sözleşmesinde belirtilen
şartlar dairesinde kullanılmaksızın, ürün ya da ambalajı zarar görmeksizin, ürüne ait
etiket ve ürünün üzerinde bulunan koruma bantlarının çıkarılmamış olması şartları bir
arada gerçekleşmek üzere sanal mağazada belirtilen KARGO Şirketi aracılığı ile
ücretsiz olarak iadesi yeterlidir. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya
12TÜKETİCİ/MÜŞTERİ’ye teslim edilen ürünün SATICI’ya gönderildiğine dair kargo
teslim tutanağı örneği ile satış faturası aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin
ulaşmasını takip eden 14 (on dört) gün içinde ürün bedelinin TÜKETİCİ/MÜŞTERİ’nin
banka hesabına veya kredi kartı hesabına iade edilmesi için SATICI ilgili banka
nezdinde gerekli iş ve işlemleri yapacaktır.
6.3.CAYMA HAKKININ İSTİSNALARI
Cayma Hakkı Kullanılamayacak Mal/Hizmetler; TÜKETİCİ aşağıdaki şartlara
sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz ve SATICI’dan talepte bulunamaz:
a. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
b. TÜKETİCİ’nin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan
mallara ilişkin sözleşmeler. (Tüketici’ye özel imal edilen ya da satışa arzındaki
durumu Tüketici talebine istinaden değiştirilen, kişiye özel uyarlanan ürünler)
c. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI
veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
d. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış
olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
e. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması
mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
f. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar
sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
g. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli
yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
h. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya TÜKETİCİ’ye anında
teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
i. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, TÜKETİCİ’nin onayı ile ifasına
başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
j. Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (örneğin orijinal kutu/ambalajı yırtılmış,
farklı bir kutu/ambalaj içerisine konulmuş, kutu/ambalaj üzerine kargo
etiketi/gönderi ya da sair bilgiler ayrıca yapıştırılmış ve/veya ambalaj/kutu koli
bandı ile bantlanmış veya üzerine yazı yazılmış koli/ambalajlı ürünler kabul
edilmemektedir), ekonomik değerini/tekrar satılabilme özelliğini kaybetmiş, bir
137. 1 kez dahi olsa kullanılmış, herhangi bir şekilde hasar verilmiş, herhangi bir
şekilde SATICI’dan kaynaklanmayan nedenler ile başka bir müşteri tarafından
satın alınamayacak durumda olan vb. ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
k. Kullanımı ruhsat alımına tabi, özel plakaya sahip, satımına ÖTV ve sair özel
vergiler ve harçlar tahakkuk eden motorlu taşıtlar TÜKETİCİ’ye özel ruhsat ve
plaka ile gönderildiği ve satımı esnasında tahakkuk eden vergileri ve harçları
ödendiği için ya da özel plaka/ruhsat ya da ÖTV ve sair vergiler/harçlara tabi
olmasa dahi alımından sonra kullanılmış ve kilometre sayacı ilerlemiş motorlu
taşıtlar cayma hakkı kullanımı ile iade edilemezler, satımlarından sonra garanti
koşulları kapsamındadırlar.
CAYMA HAKKININ KULLANILMASI HÂLİNDE BEDEL İADE PROSEDÜRÜ
7.1.Tüketici, ön bilgilendirmede kararlaştırılması ve satıcının öngördüğü taşıyıcı ile
iadesinde tutarına yer verilmesi hâlinde teslim masraflarını geçmemek üzere iade
masrafını karşılamakla yükümlüdür. Ancak, tüketiciye teslim edilen malın Kanunun 8.
maddesi kapsamında ayıplı olması durumunda tüketici iadeye ilişkin masraflardan
sorumlu tutulamaz. Mesafeli Satış Sözleşmesi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Yönetmelik’te belirtilen hususlar gereği, tüketicinin talep etmesi halinde iade
masrafı, kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından
mahsup edilebilir.
7.2.Sipariş edilen ürün kullanılmaksızın, ürün ya da ambalajı zarar görmeksizin, ürüne ait
etiket ve ürünün üzerinde bulunan koruma bantlarının çıkarılmamış olması şartları bir
arada gerçekleşmek üzere Cayma Hakkı kullanılabilir.
7.3.TÜKETİCİ’nin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten
itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dâhil olmak üzere
tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
7.4.İşbu Sözleşme’ye konu olan ürün/ürünlerin homojenize gıda müstahzarları ve diyetetik
ürünlerin perakende ticareti, glüten içermeyen gıda maddeleri, sodyum içermeyen tuzlar
vb. ile besin yönünden zenginleştirilmiş sporcu gıdaları, bebek ek gıdaları vb. olması
sebebiyle Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yer alan Cayma Hakkının istisnası
kapsamındadır. Sözleşme’ye konu olan ürün/ürünlerin istisna kapsamında olması
nedeniyle bedel iadesi yapılmamaktadır. TÜKETİCİ, bu konuda bilgilendirildiğini
kabul etmektedir.
147.5. TÜKETİCİ'nin cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün
çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti ya da mahkeme kararları ile
TÜKETİCİ’ye bedel iadesine karar verilen durumlarda, ödeme seçeneklerine ilişkin
iade prosedürü aşağıda belirtildiği şekildedir.
a. Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, TÜKETİCİ ürünü kaç taksit ile
aldıysa Banka TÜKETİCİ’ye geri ödemesini aynı sayıda taksitle yapmakta olup bu
hususta SATICI’nın herhangi bir müdahale hakkı bulunmamaktadır. SATICI
Bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından
yapılan taksitli harcamaların TÜKETİCİ’nin kredi kartına iadesi durumunda,
konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade
tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır.
TÜKETİCİ’nin satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile
kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade olacak şekilde
yansıyacak ve TÜKETİCİ, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri, satışın taksitleri
bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitlerin sayısı kadar ay daha alacak
ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır. Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi
durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit
para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda iadeyi
muhatap bankaya bildirerek yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Bankaya nakden
veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz
prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamaması sebebi ile
SATICI sorumlu tutulamaz. Kredi kartına iade, SATICI’nın Banka'ya bedeli tek
seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince
yapılacaktır. 23/2/2006 tarihli ve 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları
Kanunu kapsamındaki kart çıkaran kuruluşlar; satıcı, sağlayıcı veya aracı hizmet
sağlayıcı tarafından aktarılan tutarı, kendilerine ulaşmasını takiben kart hamilinin
kullanılabilir limitine tek seferde ilave etmekle yükümlüdür. Tüketicinin Bankasının
ödemenin iadesini yapmaması veya geç ödeme yapması hâlinde Satıcı’nın herhangi
bir hukuki sorumluluğu bulunmamaktadır. KREDİ KARTI İLE ÖDEME başlıklı
hükümler geçerlidir.
TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini beyan ve taahhüt eder.
Sözleşmenin ve dolayısı ile siparişin onayı bu şartların kabulü şeklinde yorumlanır.
b. Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü İade
158. TÜKETİCİ’den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ’nin belirttiği hesaba
(hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır)
havale ve EFT şeklinde yapılacaktır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek
seferde geri öder. Havale/EFT yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda
SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit para ile
doğrudan/elden ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda
iadeyi muhatap Bankaya bildirerek yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Bankaya
nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış
olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamaması
sebebi ile SATICI sorumlu tutulamaz.
c. TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.
Alışveriş Kredisi ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü
İade, TÜKETİCİ’den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ’nin belirttiği
hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması
şarttır) havale ve/veya EFT şeklinde yapılacaktır. SATICI bankaya ürün bedelinin
tamamını tek seferde geri öder. Kredi yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi
durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit
para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda iadeyi
muhatap bankaya bildirerek yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden
veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz
prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamaması sebebi ile
SATICI sorumlu tutulamaz. TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini
kabul ve taahhüt eder.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI TÜKETİCİ
8.1.TÜKETİCİ, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart
sahibi Bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz
ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili Banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini TÜKETİCİ’den talep edebilir ve
her koşulda TÜKETİCİ’nin borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, TÜKETİCİ,
borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul
eder.
8.2.Tüketici, Satıcı tarafından teslim edilmek üzere kendisine gönderilen sağlam ve eksiksiz
siparişi almaktan imtina ederse, süresinde teslim almazsa, siparişin Satıcı’ya geri
dönmesi hâlinde, Tüketici’nin kusurlu olması nedeniyle Tüketici’ye bir bedel iadesi
16yapılmayacaktır. Tüketici’nin bedel iadesine veya ürün teslimine ilişkin ayrıca bir
talebinin bulunması hâlinde, Satıcı, yeniden kargo teslimat bedeli talep edebilecektir.
9. ANLAŞMAZLIKLAR VE YETKİLİ MAHKEMELER
9.1.Tüketici Siparişe ilişkin herhangi bir konuda şikayetinin olması halinde yukarıda
belirtilen iletişim bilgileri veya https://stellium.tr/ internet sitesinde
belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya ulaşarak şikayetini iletebilecektir.
9.2.İşbu 19 (ondokuz) sayfalık Sözleşme, Alıcı tarafından siparişin tamamlanması ile kabul
edilmiş sayılır.
9.3.İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda TÜKETİCİ doğrudan yerleşim yerinin
bulunduğu veya TÜKETİCİ işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti veya
Tüketici Mahkemesi yetkilidir. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık
ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tarafların İcra ve İflas Kanunundaki hakları
saklı kalmak kaydıyla; 2023 yılı itibarıyla değeri 66.000,00 Türk Lirasının altında
bulunan uyuşmazlıklarda il veya ilçe Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru zorunludur.
Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru
yapılamaz. TÜKETİCİ, başvuru sırasında parasal sınırlar ve başvuru şartları konusunda
kendisi sorumlu olup SATICI’nın hatalı başvurular nedeniyle sorumluluğu
doğmayacaktır.
9.4.https://www.evaorganik.com/ sitesinde yer alan Ürün ile ilgili açıklamalar ve alışveriş
hususundaki bilgilendirmeler, TÜKETİCİ tarafından onay verilen taraflar arasındaki
sözleşmeler, Ön bilgilendirme formu, Cayma Hakkı Bilgilendirmesi, Ürün Faturası,
irsaliye, kargo teslim fişleri, banka kayıtları ve sair ticari kayıtlar geçerli delil ve iş bu
sözleşmenin ayrılmaz ekleri olarak kabul edilmiştir.
9.5.İşbu Sözleşme'den ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın
çözümünde SATICI kayıtları (muhasebe defterleri, fatura, fiş, yazışmalar, bilgisayar-
ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) kesin delil oluşturur. Taraflar,
Sözleşme'nin uygulanmasından ve yorumundan doğan ihtilaflarda mevzuat
çerçevesinde belirlenen parasal sınırlar dâhilinde ALICI ve SATICI’nın ikametgâhının
bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyeti, Tüketici Hakem Heyeti’ni aşan durumlarda
ALICI'nın ve SATICI'nın Tüketici Mahkemeleri yetkili olacağını kabul etmiştir.
10. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU, TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ
VE İLETİŞİM İZNİ
1710.1. TÜKETİCİ, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ilgili mevzuat
uyarınca her zaman iptal etme hakkı olduğunu bilerek aşağıda yer alan hususları kabul
ve beyan eder.
10.2. Tüketici’ye ait kimlik, iletişim, müşteri işlem ve işlem güvenliği bilgileri; sipariş
almak, Ürün/Hizmet’i sunmak, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini
gerçekleştirmek, -önceden onay verilmesi halinde- Ürün/Hizmet hakkında pazarlama
faaliyetlerinde kullanılmak, Tüketici’ye ait bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin
yönetimi ve sürdürülmesi ile Tüketici ile Satıcı arasında kurulan Sözleşme ve sair
sözleşmelerin ifası amacıyla ve üçüncü kişilerin teknik, lojistik ve benzeri diğer
işlevlerinin Satıcı tarafından sağlanabilmesi için yukarıda sayılan verileri işlenebilir.
10.3. SATICI tarafından halen satışı yapılan ve ileride satışı yapılacak ürünler ile ilgili
özel indirim ve kampanyalar ile çeşitli ürün/hizmet ve aktiviteler ile ilgili
tanıtım/pazarlama/ticari faaliyetler kapsamında; SATICI’dan, tarafıma SMS
gönderilmesine, e-posta/e-mail gönderilmesine, telefon ve sesli Mesaj yolu ile
ulaşmasına, arama yapmasına onay veriyorum/muvafakat ediyorum.
10.4. E-posta ve/veya telefon aracılığıyla SATICI’nın tarafımla iletişime geçmesine
ilişkin izin/rıza/muvafakatimi geri almak istemem hâlinde, İleti Yönetim Sistemi’ne
giriş yapmak suretiyle iletişim izinlerini geri alabileceğimi; SATICI’ya başvurarak
iletişim izinlerini geri aldığımı bildirmek suretiyle iletişim izinlerini geri alabileceğim
hususunda ilgili metni okudum, anladım, bilgilendirildim.
10.5. SATICI tarafından, üye olurken, alışveriş yaptığımda ya da sair herhangi bir
şekilde tarafımdan vermiş olduğum kişisel verilerimin, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında işlenmesine (kaydedilmesi, depolanması,
muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması,
devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının
engellenmesi, anonimleştirme, imha etme gibi veriler üzerinde yasal mevzuat ile sınırlı
olmak üzere gerçekleştirilen her türlü işleme) onay veriyorum/muvafakat ediyorum.
10.6. İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin tarafı olmakla birlikte, SATICI’yla
paylaştığım kişisel verilerimin KVKK’da belirtilen şartlara uygun olarak işleneceğini
ve bu kişisel verilerimin silinmesi, yok edilmesi, anonim hale getirilmesi hususunda
Veri Sorumlusu’na KVKK’da gösterilen usullere uygun talepte bulunduğumda
talebimin 30 (otuz) gün içerisinde cevaplanacağına ilişkin husus SATICI tarafından
garanti edilmiştir.
1810.7. TÜKETİCİ tarafından verilen izinlerin geri alınması Üye/Müşteri; İşbu
izin/muvafakatname kapsamında, 0381099095600001 MERSİS numaralı SATICI’ya
verdiği izin/onay/muvafakatleri kısmen ya da tamamı ile iptal etmek, bilgilerinin
silinmesi, yok edilmesi, anonim hâle getirilmesini talep etmesi durumunda; Veri
Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde
başvurusunu ve zorunlu evrakları, info@evaorganik.com e-posta adresine talebini
içeren bir e-posta gönderebilir veya https://www.evaorganik.com/ adresinde mevcut
linki kullanabilir ve başvuruya istinaden talep doğrultusunda işlem gerçekleştirilecektir.
11. YÜRÜRLÜK
Bu sözleşme, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği,
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’e uygun
şekilde düzenlenmiştir. İşbu sözleşme, 01.10.2022 tarihi itibarıyla Satıcı’nın Alıcı ile
yaptığı sözleşme ilişkilerinde yürürlük kazanmıştır. Mevzuat değişikliklerinin mevcut
olması durumlarında Satıcı’nın Sözleşme’nin koşullarında değişiklik yapma haklı saklıdır.
19