ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
- SATICI BİLGİLERİ
Unvanı | Eva Organik İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi |
Adres | Yüzüncü Yıl Mah. 85112 Sk. No: 26 Çukurova/Adana |
Telefon | (0322) 911 00 11 |
İnternet Sitesi | https://stellium.tr/ |
E-Posta | info@stellium.tr |
MERSİS No | 0381099095600001 |
Ticaret Sicil No | 88986 |
- KONU
- 2.1.İşbu Ön Bilgilendirme Formu'nun ("Form") konusu aşağıda nitelik ve satış fiyatı belirtilen Ürünlerin ("Ürünler")satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun, 27 Kasım 2014 tarihli ve 29188 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik, 23.08.2022 Tarih, 31932 Sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak 01.10.2022 tarihinde yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri gereğince bilgilendirilmesidir.
- 2.2.ALICI, Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme’ye ilişkin bilgileri üyeliğinin bağlı olduğu “Hesabım” sayfasından takip edebilecek olup değişen bilgilerini bu sayfa üstünden güncelleyebilecektir. Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı’nın üyelik hesabında mevcuttur ve talep edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de gönderilebilecektir.
- SATIŞA KONU MALIN TEMEL ÖZELLİKLERİ VE ÖDEME BİLGİLERİ
- Ürünler'in tanımı, birim tutarı, adedi ve ödeme koşullarına ilişkin bilgiler aşağıda belirtildiği gibi olup, bu bilgiler Tüketici tarafından da onaylanmıştır.
- Kargo Ücreti Tüketici tarafından ödenecektir.
- Satıcı Bilgileri
Unvanı | : | Eva Organik İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi |
Adresi | : | YüzüncüYıl Mah. 85112 Sk. No: 26 Çukurova/Adana |
Mersis | : | 0381099095600001 |
Telefon | : | (0322) 911 00 11 |
Satıcı E-posta | : | info@stellium.tr |
- Alıcı Bilgileri
Teslim Edilecek Kişi | : |
|
Teslimat Adresi | : |
|
Telefon | : |
|
Faks | : |
|
E-posta/Kullanıcı Adı | : |
|
- Sipariş Bilgileri, Ürün Bilgisi ve Sipariş Tutarı
Ürün Açıklaması | Adet | Peşin Fiyatı | Ara Toplam (KDV Dahil) |
Ürün |
|
|
|
Kargo Tutarı | - |
|
|
| | Toplam |
|
Sipariş Tarihi |
|
Teslim Şekli | Alıcıya Teslim |
- Fatura Bilgileri
Adı/Soyadı/Ticari Unvanı | : | |
Vergi Dairesi ve Vergi Kimlik Numarası | : |
|
Adres | : |
|
Telefon | : |
|
Faks | : |
|
E-posta/Kullanıcı Adı | : |
|
Fatura Teslim | : | Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine siparişle birlikte teslim edilecektir. |
- TAAHHÜTLERİN GEÇERLİLİK SÜRESİ
- 4.1. 3.5.’te belirtilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
- ÜRÜNLERİN TESLİMATI
- 5.1.Ürünler, Tüketici'nin belirttiği teslimat adresine veya gösterdiği adresteki kişiye/kuruluşa faturası ile birlikte paketlenmiş ve sağlam olarak sipariş tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde teslim edilir. Satıcının bu yükümlülüğü yerine getirmemesi halinde Tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
- 5.2.Ürünler'in, Tüketici'den gösterdiği başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden dolayı Satıcı sorumlu tutulamaz.
- 5.3. Tüketici, 6098 Sayılı TBK m. 223 gereği ürünü gözden geçirmek ve Satıcı’ya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici, Ürünler'i teslim aldığı anda kontrol etmek ve gördüğü ayıpları üç (3) gün içinde Satıcı'ya bildirmekle yükümlüdür.
- CAYMA HAKKI
- Tüketici mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde Ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
- Cayma hakkının kullanılması için 14 (on dört) günlük süre içinde Satıcı'ya iadeli taahhütlü posta, elektronik posta veya faks, Şirketin internet sitesinde belirtilen iletişim adresleri ile yazılı bildirimde bulunulması şarttır.
- Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün esas alınır.
- İade işlemlerinin yapılabilmesi için Şirket’in https://stellium.tr internet sayfasında “Üyelik” kısmında yer alan üzerinden iade formunun doldurulması gerekmektedir. Üyelik oluşturulmadan sipariş verilmesi hâlinde, internet sitesinde yer alan iade formunun iade ambalajına, paketine eklenmesi gerekmektedir.
- İade edilecek Ürünler'in kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte teslim edilmesi gerekmektedir.
- Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı'nın Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderecektir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde Satıcı’nın Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü SATICI’nın belirlediği bir Kargo Şirketi’yle gönderebilecektir.
- Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 (on dört) günlük süre içerisinde toplam bedeli ve Tüketici'yi borç altına sokan belgeleri Tüketici'ye iade etmekle yükümlüdür. Satıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapar. (Tüketicinin satın alma esnasında kredi kartına taksit seçeneğini kullanması halinde iade işlemi yine bankaya tek seferde yapılacak olup Bankanın ilgili tutarı Tüketiciye taksitler halinde ödemesi bu maddenin ihlali mahiyetinde değildir)
- Ayıp nedeniyle iade edilen Ürünler'in kargo bedeli Satıcı tarafından karşılanır. Ayıp dışındaki diğer hâllerde, 23.08.2022 Tarih, 31932 Sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’in 11. maddesinde yer alan “TÜKETİCİ, ön bilgilendirmede kararlaştırılması ve satıcının öngördüğü taşıyıcı ile iadesinde tutarına yer verilmesi halinde teslim masraflarını geçmemek üzere iade masrafını karşılamakla yükümlüdür. Ancak, tüketiciye teslim edilen malın Kanunun 8 inci maddesi kapsamında ayıplı olması durumunda tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Tüketicinin talep etmesi halinde iade masrafı, kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup edilebilir” gereği, TÜKETİCİ, sözleşmeye konu olan ürünün teslim sonrası iade masraflarını karşılayacağını kabul eder.
- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
- 7.1.Tüketici'nin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların satışına ilişkin sözleşmeler ve Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz. Bu hususta 7.3. hükmü uygulama alanı bulacaktır.
- 7.2.İşbu Sözleşme’ye konu olan ürün/ürünlerin homojenize gıda müstahzarları ve diyetetik ürünlerin perakende ticareti, glüten içermeyen gıda maddeleri, sodyum içermeyen tuzlar vb. ile besin yönünden zenginleştirilmiş sporcu gıdaları, bebek ek gıdaları, aromatik yağ vb. olması sebebiyle Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yer alan Cayma Hakkının istisnası kapsamındadır. Sözleşme’ye konu olan ürün/ürünlerin istisna kapsamında olması nedeniyle bedel iadesi yapılmamaktadır. TÜKETİCİ, bu konuda bilgilendirildiğini kabul etmektedir.
- 7.3.Cayma Hakkının İstisnaları:
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
- GENEL HÜKÜMLER
- 8.1.Satıcı, Ürün/Hizmet’i eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile mevzuat gereği Ürün/Hizmet’le birlikte teslim etmesi gereken sair bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
- 8.2. Tüketici, işbu Form'da satışa konu Ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve yazılı olarak gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
- 8.3. Tüketici; işbu Form'u yazılı olarak teyit etmekle, Mesafeli Satış Sözleşmesi akdinden önce, Satıcı tarafından tüketiciye verilmesi gereken adres, siparişi verilen Ürünlere ait temel özellikler, Ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.
- 8.4.Kargo firmasının, Ürünler'i Tüketici'ye teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen Ürünün Tüketici'ye teslim edilememesinden dolayı Satıcı sorumlu tutulamaz. Yasal mevzuat sınırlamaları saklıdır.
- 8.5. Satıcı, Ürünler'in sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
- 8.6. Satıcı, Ürünler'in teslim süresinden önce haklı bir nedenle tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması üzerine Tüketici'yi bilgilendirmek ve yazılı onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir Ürün tedarik edebilir.
- 8.7. Satıcı, Ürünler'in teslim edilmesinin imkânsızlaşması, sözleşmenin ifasının aşırı ölçüde güçleşmesi hâlinde bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan Tüketici'ye bildirir ve 14 (on dört) günlük süre içinde toplam bedeli Tüketici'ye iade eder. Tüketici’nin Kredi Kartı ile yapmış olduğu alışverişlerde, iade bedelinin tek seferde TÜKETİCİ’nin kredi kartı hesabına/hesabına yatırılmasından Tüketici’nin bankası sorumludur.
- 8.8. Herhangi bir nedenle Ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı Ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
- 8.9. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde, Alıcı Ürün’ü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- 8.10.Ürünler'in bedelinin herhangi bir sebepten dolayı Satıcı'ya ödememesi halinde, Tüketici, Satıcı'nın bildiriminden itibaren en geç 3 (üç) gün içinde Ürünleri tüm masrafları kendisine ait olmak üzere Satıcı'ya iade eder. Satıcı'nın Ürün bedeli alacağını takip, temerrüt dahil diğer tüm akdi, kanuni hakları ayrıca ve her halükârda saklıdır.
- 8.11.Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, Satıcı, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini Alıcı’dan talep edebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
- 8.12.Tüketici ayıp, iade, cayma hakkının kullanılması hallerinde siparişle birlikte promosyon olarak gönderilen bedelsiz gönderilen hediye, ürün vb. varsa cayma, iade ve ayıp hakkının kullanılması hâlinde ürünle beraber bu ürünleri de Satıcı’ya geri göndermekle yükümlüdür.
- KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR ve ŞARTLAR
9.1 . 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel veri olarak tanımlanabilecek Alıcı’ya ait kimlik, iletişim, müşteri işlem ve işlem güvenliği bilgileri; sipariş almak, Ürün/Hizmet’i sunmak, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek, -önceden onay verilmesi halinde- Ürün/Hizmet hakkında pazarlama faaliyetlerinde kullanılmak, Alıcı’ya ait bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin yönetimi ve sürdürülmesi ile Alıcı ile Satıcı arasında kurulan Sözleşme ve sair sözleşmelerin ifası amacıyla ve üçüncü kişilerin teknik, lojistik ve benzeri diğer işlevlerinin Satıcı tarafından sağlanabilmesi için yukarıda sayılan verileri işlenebilir.
9.2 Alıcı, Sözleşme kapsamında sağladığı verilerin doğru ve güncel olduğunu ve bilgilerin değişmesi halinde site üzerinde gerekli güncellemeleri yapacağını taahhüt eder.
- YETKİLİ VE GÖREVLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda TÜKETİCİ doğrudan yerleşim yerinin bulunduğu veya TÜKETİCİ işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yetkilidir. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tarafların İcra ve İflas Kanunundaki hakları saklı kalmak kaydıyla; 2025 yılı itibarıyla değeri 149.000,00 Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda il veya ilçe Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru zorunludur. Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılamaz. TÜKETİCİ, başvuru sırasında parasal sınırlar ve başvuru şartları konusunda aydınlatılmış olup bu hususlarda kendisi sorumlu olup SATICI’nın hatalı başvurular nedeniyle sorumluluğu doğmayacaktır.
- DİĞER HÜKÜMLER
İşbu Ön Bilgilendirme Formu elektronik ortamda Tüketici tarafından okunarak kabul edildikten sonra Mesafeli Satış Sözleşmesi kurulması aşamasına geçilecektir. İşbu sekiz (8) sayfadan oluşan Ön Bilgilendirme Formu'nda belirtilen ön bilgileri edindiğimi, işbu Formun, Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin ayrılmaz bir eki olduğunu kabul ederim.